راهنمای دوخت کاور مبل > کاور دوزی مبل

دوخت کاور مبل

راهنمای دوخت کاور مبل > کاور دوزی مبل

حتماً‌ شما هم برای خرید مبل خود هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید و به‌هیچ‌وجه دوست ندارید کوچک‌ترین لک و یا آسیبی به آن وارد شود. مبل شما سال‌ها همراه وفاداری برای چرت‌های بعدازظهر و یا تماشای فیلم‌های خانوادگی بوده است. استفاده از کاور مبل را می‌توان بهترین روش برای محافظت از مبل در برابر آسیب‌های مختلف دانست. در راهنمای دوخت کاور مبل کاور دوزی ما به شما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه می‌کنیم.

آشنایی با دوخت کاور مبل

مبل شما به‌عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل خانه لیاقت این را دارد که با استفاده از یک کاور مناسب برای سال‌های سال رنگ اصلی خود را حفظ کند. مطمئناً حس خوبی نخواهید داشت که پس از تنها چند سال، مبلمان باکیفیت خود را تنها به دلیل کثیفی و لکه‌های که از بین نمی‌روند بیرون بیندازید. اینجاست که دوختن کاور مبل به کمک شما می‌آید. در شرکت‌‌هایی که کار کاور دوزی مبل را انجام می‌دهند با توجه به سایز و نوع مبلمان شما یک کاور متناسب برایتان ارسال می‌گردد.

انتخاب دوخت کاور مبل مناسب

شاید اصلی‌ترین سؤال شما این باشد که روکش این کاورها از چه متریالی است؟ در پاسخ باید گفت که این روکش‌ها از مواد مختلفی تهیه خواهند شد. در کاور دوزی مبل از موادی همچون پلاستیک، مخمل، سلفون، چرم و یا پارچه نخی استفاده می‌گردد. با کمک از تکنیک دوخت کاور می‌توان بدون تودوزی و روتوش مبل (که بسیار هزینه‌بر خواهد بود) تنها در عرض چند دقیقه رنگ جدیدی به مبلمان خود بدهید.

رو مبل ازپیش‌ساخته

ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع کاور مبل همین رومبلی‌های ازپیش‌ساخته شده و یا رومبلی‌های آماده هستند. این کاورها به علت پیش‌ساخته بودن هزینه بسیار کمتری خواهند داشت. اگر توانایی مالی استفاده از کاور مبل را ندارید و نمی‌توانید هزینه مربوط به دوخت کاور مبل را پرداخت کنید، بهترین گزینه برای شما رومبلی پیش‌ساخته است.

دوخت کاور مبل (1)

رومبلی از پیش ساخته شده یک روش مناسب و کم هزینه برای محافظت از مبلمان

کاور مبل راحتی

مبل‌های راحتی به علت اینکه در نشیمن خانه قرار می‌گیرند معمولاً‌ دچار بیشترین صدمات خواهند شد. به طبع مبلمانی که از سایر مبلمان‌ها بیشتر استفاده بشود به میزان بیشتری آسیب فیزیکی می‌بیند. استفاده از پارچه‌های با قیمت پایین موجب شده تا قیمت کاور مبل راحتی نسبت به سایر کاورها ارزان‌تر باشد. در بازار امروز بهتر است از پارچه بهتر در کاور مبل راحتی بهره ببرید تا بتوانید برای مدت بیشتری از مبلمان خود محافظت کنید.

دوخت کاور مبل (2)

مبل‌های راحتی بیشتر در معرض آسیب هستند.

کاور مبل استیل

هزینه دوخت کاور مبل بر اساس نوع جنسی که در کاور به کار می‌رود متفاوت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد جنس کاور مبل یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌ها در انتخاب یک کاور مناسب است. به طور معمول مبل‌هایی که از استیل ساخته شده‌اند دارای جزئیات بالایی هستند؛ همین امر باعث می‌گردد تا ساخت کاور مبل برای این نوع از مبلمان کمی بیشتر طول بکشد و در نتیجه هزینه مربوط به دوخت کاور مبل برای این نوع از مبلمان بیشتر خواهد شد.

دوخت کاور مبل (6)

جزئیات بالا علت اصلی بالا رفتن هزینه کاور مبل استیل است.

پی‌وی‌سی

بسیاری از افراد دوست دارند طرح مبلمان آن‌ها توسط کاور مبل پوشیده نشود. برای این افراد بهترین انتخاب می‌تواند کاور مبلی باشد که در فرایند ساخت کاور مبل از ماده پی‌وی‌سی بدون رنگ استفاده شده است. این ماده باعث می‌گردد که حتی پس از استفاده کاور بتوان طرح و رنگ اصلی مبل را مشاهده کرد. خبر خوب این است که حتی با وجود استفاده از پی‌وی‌سی باکیفیت قیمت این نوع کاور بسیار مناسب خواهد بود.

دوخت کاور مبل (5)

عدم پوشش طرح با استفاده از کاور پی‌وی‌وسی

استقامت

روکش‌ها به لطف پارچه‌ها و مواد بادوام و همچنین ظرافت در ساخت کاور مبل در برابر پارگی‌ها، لکه‌های قهوه  حتی بچه‌ها و حیوانات خانگی پرانرژی شما مقاومت می‌کنند. این روکش‌ها مبل شما را در برابر آسیب‌های بیشتر در آینده محافظت کرده و به‌نوعی نگهبانی برای مبل شما به‌حساب می‌آیند. یک روکش مناسب می‌تواند به شما برای زیباتر کردن دکوراسیون نیز کمک کند.

زمان آن رسیده است که روکش‌های مناسبی را برای مبل خود تهیه کنید که هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد موجب رضایت شما شوند. همان‌طور که گفته شد ساخت کاور مبل حرفه‌ای است که در آن با استفاده از مواد خاص و همچنین بهره گرفتن از تکنیک‌های نوین، پوششی مستحکم و مقاوم برای انواع مبلمان تهیه خواهد شد. روکش‌های مبل در سبک‌های مختلفی به مشتریان ارائه شده و آن‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه خود و نیازشان (اینکه دکوراسیون سنتی باشد و یا بسیار رسمی) کاور مبل مناسب را تهیه کنند.

در دوخت کاور مبل از مواد قابل کشش استفاده خواهد شد تا تناسب بیشتری با سایز مبل وجود داشته باشد. البته استفاده از مواد قابل کشش به این معنی نیست که از کیفیت کاور مبل کاسته خواهد شد، بلکه این کاورها نهایت زیبایی را برای هر نوع مبلمانی به ارمغان می‌آورند.

در دوختن کاور مبل موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. توجه به این نکات موجب می‌گردد تا کاور تهیه شده بهترین و حرفه‌ای‌ترین کاور در نوع خود باشد. اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق، استفاده از پارچه‌های بسیار مرغوب، توجه به چین‌های پلیسه و انتخاب روش اصلی تهیه الگو از مواردی هستند که باید در هنگام کاوردوزی مبل به آن‌ها بسیار دقت کرد.

ساخت کاور مبل باید به‌گونه‌ای انجام گردد که کوچک‌ترین اختلافی بین سایز مبل و نوع کاوری که تهیه شده وجود نداشته باشد. تنوع بی‌نظیری از پارچه‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع باعث شده است تا برای هر نیاز و هر سبک و سلیقه‌ای کاور متناسب با مبلمان منزل وجود داشته باشد. با تکنیک دوخت کاور مبل می‌توانید پوشش‌های مختلفی را باتوجه‌به تعطیلات، مناسبت‌های خاص و یا تغییر فصل‌های مختلف انتخاب کنید.

دوخت کاور مبل (4)

سازگاری با محیط زیست در دوخت کاور مبل

موادی که معمولاً در تهیه کاور مبل مورداستفاده قرار می‌گیرند به طور کامل سازگار با محیط‌زیست بوده و هیچ‌گونه موادی که برای طبیعت ضرر داشته باشند را ایجاد نمی‌کنند. در واقع کاور مبل موجب می‌گردد که از دور ریختن مبلمان‌هایی که به دلیل کثیفی و یا آسیب‌های جزئی غیرقابل‌استفاده شده‌اند جلوگیری شود.

وقتی در مورد افزودن مقداری زیبایی به طراحی اتاق نشیمن صحبت می‌کنیم، هیچ چیزی به‌آسانی استفاده از دوخت کاور مبل نخواهد بود. مبل‌ها یک نوع سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آیند که خاطرات چندین سال ما را در خود به همراه دارند. ساده‌ترین روش برای حفظ مبلمان خانه و تغییر دادن دکوراسیون نشیمن استفاده از کاور مبل است.

به علت اینکه کاورهای مبل در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی ارائه می‌گردند اولین سؤال شما باید این باشد که از نظر الگو و رنگ دنبال چه نوع کاوری هستید. در حالت ایده‌آل رنگ کاور باید به شما کمک کند تا بتوانید مبلمان را با محیط اطراف مطابقت دهید؛ بنابراین اگر رنگ‌های تیره و دیوارهایی به رنگ تیره در خانه شما وجود دارد باید رنگی مانند آبی سرمه‌ای یا سبز پاستلی را انتخاب کنید.

نکته طلایی کاور دوزی مبل

مبلمان جزئی جدایی‌ناپذیر از ساختار دکوراسیون منزل محسوب می‌گردد. تهیه کاور مبل و استفاده از این نوع پوشش روشی مناسب و به‌صرفه برای حفظ سلامت مبلمان به‌حساب می‌آید. در تعیین قیمت کاور مبل باید به موارد مختلفی توجه کرد از جمله مادة اصلی در کاور مبل، فناوری مربوط به دوخت کاور مبل ، هزینه‌های مربوط به ارسال و … . با انتخاب یک کاور مناسب می‌توان سال‌های سال از حفظ زیبایی مبلمان اطمینان داشت و از آسیب‌های مختلف جلوگیری کرد.

 

دوخت کاور مبل (3)

× واتساپ؟!